Regulamin FIA zobowiązał Volkswagen’a do wypuszczenia na rynek 2,5 tys. konstrukcji modelu Polo R w wersji WRC, który ma być „miejskim” odpowiednikiem auta poruszającego się na trasach zawodów WRC.

Polo R WRC – miejski hatchback ze sportowym zacięciem

Volkswagen Polo R WRC został wyposażony w niewielką, bo 2-litrową jednostkę napędową, która jest nam dobrze znana między innymi z modelu Golf GTI. Benzynowy silnik generuje łącznie o 80 KM mniej niż jego finalny odpowiednik poruszający się na trasach WRC – łącznie do dyspozycji kierowcy jest 220 KM.

Auto przyśpiesza do 100 km/h w czasie 6,4 sekundy, a to bardzo dobry wynik jak na konstrukcję tych gabarytów. Ostatecznie prędkość maksymalna podawana przez producenta została ustalona na poziomie przeszło 240 km/h. Warto podkreślić, że poza samym napędem, Polo R WRC posiada szereg sportowych dodatków, które tworzą z tej konstrukcji auto z prawdziwie sportowym charakterem. VW zdecydował się bowiem na zamontowanie pakietu aerodynamicznego, obniżenie i odpowiednie dostosowanie zawieszenia do potrzeb oraz wprowadzenie elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego oraz kilka innych.

Poza tym, nowe Polo R WRC zostanie wyposażone w system nawigacji GPS, kubełkowe fotele, a także biksenonowe reflektory oraz duże, bo 18-calowe alufelgi. Z informacji podanych przez producenta wynika, że za auto trzeba zapłacić przeszło 140 tys. złotych (dokładnie 33,9 tys. euro).